Rabu, Februari 11, 2009

Cara Sihat Mengawal & Memelihara Resam Badan Dari Dalam










Nu3.Fiber


EcoWell Nu3-Fiber adalah rumusan organik sihat yang berfungsi membekalkan badan dengan serat pemakanan utama dan kaya zat. Ia diperbuat daripada campuran bahan-bahan yang disahkan organik seperti sekam bijirin (psilium), enzim, biji-bijian, sayur-sayuran dan serat tumbuh-tumbuhan semula jadi. Setiap bahan di dalam Nu3-Fiber dipilih secara teliti agar dapat meningkatkan fungsi sistem gastrousus, seterusnya memperbaiki penghadaman dan kesihatan usus besar.


Kandungan :

Kandungan Organik: Oat, Golden Grain Husk, Ubi Keledek, Biji Rami, Barli, Chick Peas, Spelt Bran, Spirulina, Bijian Rai, Alfalfa Grass, Barli Grass, Wheat Grass, Adzuki Beans, Lentil Merah, Ubi Beet, Jagung, Benih Alfalfa, Beras B.D, Kacang Hijau, Milet, Klorofil, Kompleks Enzim Semulajadi, Bijian Pekan, Pepitas, Bijian Bunga Matahari, Dunaliella Salina, Bijan, Chlorella, Kelp, Kidney Bean.


Keistimewaan :

1. Organik

  • Nu3-Fiber dirumus daripada 30 jenis bahan makanan yang kesemuanya 100% semula jadi, bebas toksin dan disahkan organik oleh Jabatan Pertanian Amerika Syarikat atau US Department of Agriculture (USDA) dan Australia Organic Food Chain (OFC). Pengesahan organik oleh USDA dan OFC adalah jaminan kualiti bahan-bahan yang digunakan bebas kimia, baja, racun serangga dan semburan hormon.

2. Klorofil Untuk Pembersihan Darah

  • Klorofil adalah bahan utama makanan berasaskan tumbuh-tumbuhan dan merupakan nadi bagi tumbuh-tumbuhan. Klorofil ialah bahan semula jadi yang boleh mempertingkatkan fungsi sistem perkumuhan seperti usus, hati dan darah.
  • Mengambil klorofil sebagai makanan kesihatan adalah cara yang baik untuk menyahtoksin. Klorofil mengikat toksin berbahaya dan logam berat dan menyingkirkannya daripada badan dalam bentuk najis, kencing dan peluh agar badan bebas daripada bendasing.
  • Faedah-faedah klorofil telah diakui oleh penyelidikan saintifik yang menunjukkan bahawa ia berupaya mencengkam toksin dan melindungi hati daripada kesan bahaya karbon tetraklorida di samping mempunyai ciri-ciri antioksidan.
  • Chlorophyll’s long-hold virtues have been verified by scientific research, showing that it can chelate (bind) toxins and protect the liver against carbon tetrachloride damage, while possessing antioxidant properties.

3. Kaya Serat Organik

  • Setiap hari badan memerlukan serat pemakanan yang mencukupi bagi membantu fungsi usus kecil dan usus besar. Badan memerlukan kira-kira 30-35g serat setiap hari.
  • Nu3-Fiber menyediakan serat pemakanan terlarut dan tidak larut bersumberkan tumbuh-tumbuhan, selamat digunakan dan kaya zat. Serat berperanan merendahkan jumlah kolesterol dan kolesterol Lipoprotein Ketumpatan Rendah (LDL) dengan mengawal paras gula darah, menyingkirkan toksin dan menghalang mikrob daripada menghasilkan bahan-bahan kanser menerusi pengekalan paras pH optimal usus.
  • Nu3-Fiber baik untuk individu yang mengalami masalah gastrousus seperti sembelit, atau yang mengidap hernia, divertikulitis, divertikulosis (dinding usus lemah dan mengalami jangkitan), buasir, fisur dan fistula.

4. Mudah Dibawa

  • Setiap hidangan (9g) Nu3-Fiber membekalkan 7g serat pemakanan. Campurkan dengan 200ml air sejuk (juga boleh ditambah dengan Ener-A atau Hi-Pro untuk rasa lebih sedap), dan minum serta-merta.
  • Nu3-Fiber boleh diambil 1-3 kali sehari. Selepas diambil, minum sekurang-kurangnya 2 gelas air atau jus bagi membantu meningkatkan penghadaman.

Kebaikan

1. Rangkaian Zat Yang Lengkap!

  • Bijian yang terkandung di dalam Nu3-Fiber adalah sumber kaya fitoestrogen seperti flavonoid dan isoflavon.
  • Nu3-Fiber mengandungi 30 jenis bahan makanan yang ditanam secara organik di Australia. Ia merupakan sumber protein tumbuh-tumbuhan yang baik, serat pemakanan, asid folik, asid lemak tak tepu, garam galian dan vitamin termasuk Vitamin B-kompleks dan Vitamin E.

2. Menyahtoksin Badan Sepenuhnya

  • Nu3-Fiber berfungsi menyahtoksin badan daripada pelbagai sisa yang terkumpul di dalam badan akibat terlalu banyak pengambilan makanan dikilang dan diproses di samping pencemaran alam sekitar dan kimia di dalam udara dan air.
  • Nu3-Fiber membantu sistem dalaman berfungsi dengan lancar menerusi kandungannya yang tinggi serat terlarut yang menyingkirkan najis daripada salur penghadaman sambil menyerap toksin serta sisa di dalam usus dan seterusnya mengeluarkan ia daripada tubuh badan.
  • Nu3-Fiber mempunyai psilium yang bertindak seperti span yang menyerap bahan bertoksik termasuk logam berat daripada dinding usus. Psilium juga didapati dapat menggalakkan pembiakan bakteria berguna di dalam usus seperti Laktobasilus asidopilus dan bifidobakteria, yang membantu menyelaras pergerakan usus.
  • Kandungan klorofil di dalam Nu3-Fiber dapat membantu meneutralkan kesan sesetengah bahan penyebab kanser di samping meningkatkan oksigenasi darah. Klorofil juga didapati memperlahankan kadar pertumbuhan sel kanser.

3. Mengawal Kolesterol

  • Nu3-Fiber merupakan sumber baik serat terlarut dan tidak larut yang menyerap garam hempedu, mendorong perembesan jus hempedu dan mengurangkan kolesterol.
  • Serat terlarut telah terbukti di dalam ujian klinikal dapat mengurangkan jumlah kolesterol dan kolesterol LDL. Serat tak larut juga mengurangkan interaksi antara mukus usus dan bahan karsinogen di dalam najis.

4. Kawalan Glikemik

  • Sekam bijirin (Psilium) telah menunjukkan keberkesanan mengurangkan glukos serum pos-prandial (selepas makan) dan paras insulin, yang seterusnya membantu pencapaian optima kawalan glikemik terhadap individu yang mengidap diabetes Jenis 2. Oleh itu, ia merupakan sumber serat yang baik di dalam pemakanan pengidap diabetes.

5. Faedah Kardiovaskular Kepada Wanita Pos-Menopaus

  • Nu3-Fiber mempunyai kandungan zat utama yang tinggi diperolehi daripada bijirin lengkap seperti spelt, yang berfaedah kepada wanita pos-menopaus yang mengalami kolesterol tinggi, tekanan darah tinggi atau tanda-tanda penyakit kardiovaskular seperti yang telah diperhatikan menerusi kajian-kajian yang diterbitkan di dalam Jurnal Jantung Amerika (American Heart Journal).

Harga : RM142.00 (SM) / RM149.00 (SS)


CIMB NO : 130040010765056

Nama : AINAMIRAH ENTERPRISE

Tel/SMS : 0148022542



Makluman....

Setiap pembelian produk MESTI disertakan Kos Penghantaran sebanyak RM10.00. Bagi pembelian produk melebihi 5 unit, Kos Penghantaran adalah PERCUMA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan